Een SharePoint bibliotheek toevoegen aan je favorieten in Windows 7

Een SharePoint bibliotheek toevoegen aan je favorieten in Windows 7

SharePoint 2010

Verbinding maken met een document bibliotheek

Naast het klassiek navigeren naar een bibliotheek binnen de intranet heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van standaard Office 2010 functionaliteiten om verbinding te maken met een SharePoint bibliotheek

Welke mogelijkheden heb je:

– Vanuit Outlook : Verbinding maken met een SharePoint bibliotheek (alleen lezen)

o De bibliotheek is zichtbaar binnen je outlook client.

– SharePoint Workspace

o Is aparte software en onderdeel van de Office2010

– Skydrive Pro

o De stand-Alone versie van Microsoft Skydrive Pro , bied je de mogelijkheid om met een of meerdere bibliotheken verbinding te maken.

– Een koppeling maken Naar je Favorieten in Windows Explorer.

Veel mensen kennen de optie niet om een bibliotheek toe te voegen aan je favorieten, hierbij een korte omschrijving:

Hieronder leg ik uit hoe je SharePoint bibliotheken toevoegt aan je Windows Explorer Favorieten in Windows 7

Een SharePoint bibliotheek toevoegen aan je favorieten in Windows 7.

1. Ga naar je SharePoint bibliotheek (in dit voorbeeld navigeer ik binnen mijn eigen mysite naar de Shared Documents)

clip_image002

TIP: Op elke documentenbibliotheek die je als webpart ziet kun je op de titel klikken zodat je direct doorklikt naar de bibliotheek.

2. Klik in de ribbon (tabblad bibliotheek / library) op openen in verkenner weergave.
clip_image004

3. Klik nu in Windows verkenner met de RECHTERMUISKNOP en selecteer in het menu voor Add current location to Favorite

clip_image006s

4. De bibliotheek is nu beschikbaar als favoriet in je windows verkenner (eventueel kun je de naam wijzigen door gebruik te maken van de rechterknop)

clip_image008